Al bekend met Smart Bidding van Google AdWords? Sinds kort heeft Google AdWords zelfs een geïntegreerde functie voor automatische biedingen. Sinds haar lancering, niet echt een gemakkelijk systeem. Tot nu! Google heeft Smart Bidding namelijk aangepast. Leuker kunnen ze het niet maken 😉
Wat is Smart Bidding?
Er zijn al legio (niet-Google) tools beschikbaar die automated biddings verzorgen zoals Adspert, Marin en Kenshoo. Kortgeleden heeft Google zelf geautomatiseerde biedstrategieën binnen Google AdWords geïntroduceerd: Google Smart Bidding. Volgens Google is het ‘the next best thing’ voor SEA-marketeers. Bij Smart Bidding kan je bijvoorbeeld kiezen tussen optimaliseren op zoveel mogelijk conversies, target ROAS, of target CPA. In het kort raadt Google aan:
- Wil je vooral sturen op clicks naar je website, stuur dan op maximize clicks.
- Heb je >30-50 conversies per maand? Kies dan voor Target CPA.
- Maak je gebruik van e-commerce en heb je >50 conversies per maand? Kies dan voor een target-ROAS.
Tip: Heb je niet voldoende conversies, dan kun je deze wellicht aanvullen met Smart Goals of andere Goals in Google Analytics die je importeert in Google AdWords.
Meer lezen? Check het volledige artikel op Emerce.