Dat Snapchat ooit zijn geld moet gaan verdienen is duidelijk. Tot dusver is het social media netwerk louter aan het investeren, maar levert de app zelf de makers nog weinig op.
Dat gaat als het aan Snapchat ligt, binnenkort drastisch veranderen. Emily White werd bij Instragram (lees: Facebook) weggekaapt om die verandering in gang te zetten. Bij Instragram was White namens Facebook verantwoordelijk voor het advertentiebeleid. Haar advertentie competenties mag ze nu gaan toepassen bij haar nieuwe werkgever.
Meer uploads via Snapchat dan Facebook
Snapchat wist dit jaar te groeien van 100 miljoen uploads naar 350 miljoen uploads van (foto-)berichten per dag. Vorige maand ging het bedrijf zelfs Facebook voorbij met het aantal uploads per dag. De groei van Snapchat was aanleiding voor Facebook om 3 miljard dollar neer te leggen voor een definitieve overname. Dat bedrag lachte Snapchat-baas Evan Spiegel weg. Hij denkt dat zijn bedrijf meer waard is dan de schamele 3 miljard van Facebook. Ook het 4 miljard dollar aanbod van Facebook-concurrent Google vond Spiegel niet voldoende. Zelfs de Chinese Snapchat investeerder Tencent kreeg het niet voor elkaar om eigenaar te worden.
Onafhankelijk social media netwerk
Met White aan boord lijkt Snapchat te willen kiezen voor een onafhankelijke toekomst. Onlangs werd bij de investeerders van de app omwille die onafhankelijk nog eens 75 miljoen extra dollars opgehaald. Hoe die onafhankelijk verdere vormen krijgt, moeten we verder afwachten. Wij blijven het in elk geval volgen!