Millennials bereik je niet via traditionele media. De volgende generatie consumenten reageert op korte en krachtige content via sociale kanalen als Instagram, Messenger, Whatsapp en Snapchat. Wil je twintigers bereiken, zet dan emoji’s in als marketingtool. Er zijn tientallen nieuwe icoontjes in de maak!
Messaging tijdperk
We zitten middenin het ‘Messaging tijdperk’. Bijna elke Nederlander gebruikt wel één of meerdere chatapps. Denk bijvoorbeeld aan WhatsApp, Facebook Messenger, Snapchat en WeChat. Ook steeds meer bedrijven zijn hier vertegenwoordigd. ‘Heb je schade, app je schade’ van FBTO is een goed voorbeeld. Als consument raken we steeds meer gewend aan dit soort diensten. We geven klachten over een bestelling door via Facebook, bestellen eten via een app en laten nadien keurig een review achter. Kortom we schakelen gemakkelijk en snel met de klantenservice van bedrijven.
Snapchat-generatie
Zeker de nieuwe generatie consumenten, de 15 tot 25-jarigen, is niet anders gewend. Deze Snapchat-generatie houdt niet van lange teksten. Advertenties moeten kort en krachtig zijn en zo visueel mogelijk. Maar hoe doe je dat? Met emoji’s! Emoji’s worden op alle sociale kanalen en door elke Messaging-dienst aangeboden. Ze drukken zonder woorden een emotie, activiteit of voorwerp uit. Unicode, het bedrijf dat achter de bekende emoji’s voor iOS en Android zit, kondigde begin deze maand 67 nieuwe icoontjes aan.
Nieuwe emoji’s
Zo kunnen we binnenkort zonder er woorden aan vuil te maken een feestmuts opzetten, lange jas aantrekken, duikbril opzetten, wandelschoenen aantrekken én genieten van bagels en cupcakes. De keuze is reuze voor ondernemers die de jeugd willen bereiken! McDonalds experimenteerde er al